Jak oszustwa związane z chargeback szkodzą właścicielom firm?

Oszustwo typu chargeback ma miejsce, gdy klient kontaktuje się z wystawcą karty kredytowej lub bankiem, aby zakwestionować legalny zakup i zażądać obciążenia zwrotnego lub zwrotu pieniędzy. Tego typu oszustwa zdarzają się niemal wyłącznie w Internecie i nasiliły się wraz ze wzrostem popularności zakupów w sieci.

Oszustwo typu chargeback może być złośliwe, w przypadku klientów, którzy świadomie próbują „dostać coś za darmo”. Ale może też wynikać z niewinnej pomyłki, jak wtedy, gdy klient nie rozpoznaje na swoim wyciągu legalnego zakupu. Jeśli jeszcze nie wiesz, czym jest chargeback, zajrzyj na: https://www.bestsellers.pl/o-cash-backu-i-korzysciach-z-niego-plynacych-to-warto-wiedziec

Oszustwa związane z chargeback, zgodne z prawem, mają miejsce, gdy klient:

  • Twierdzi, że nigdy nie otrzymał zamówienia, ale je otrzymał
  • Twierdzi, że odesłał zwrot, który nigdy nie został przetworzony – choć został
  • Przekonuje, że nie autoryzował transakcji, ale tak było
  • Skarży się, że przedmiot lub usługa nie były zgodne z reklamą – mimo że były
  • Twierdzi, że powtarzająca się płatność nie została anulowana zgodnie z prośbą – mimo że nigdy jej nie anulowano.
  • Kiedy klient żąda zwrotu pieniędzy z tych powodów – bez kontaktu z firmą w celu rozwiązania problemu i bez zwrotu towaru – jest to oszustwo związane ze zwrotem pieniędzy. Niezależnie od tego, czy robi to złośliwie, czy nie, w zasadzie dokonują cyber-kradzieży.

Jak oszustwa związane z chargeback szkodzą właścicielom firm?

Niestety, wystawcy kart są tak zalani wnioskami o chargeback, że mają mało czasu i środków, aby je wszystkie zbadać, i często zatwierdzają obciążenia zwrotne z niewielką ilością lub bez prawdziwych dowodów, biorąc słowo klienta za prawdę i obciążają szkodami firmę

Choć może się to wydawać zaskakujące, kiedy klient żąda obciążenia zwrotnego, jego zwrot jest automatycznie potrącany z Twojego konta bankowego.

Dla właścicieli firm, oszustwo związane z obciążeniem zwrotnym oznacza utratę przychodów, utopione koszty wysyłki, potencjalne braki towaru i szkodliwe opłaty za obciążenie zwrotne. Oszustwa związane z obciążeniem zwrotnym kosztują Cię również czas, ponieważ próbujesz zakwestionować nieuczciwe obciążenia zwrotne i odzyskać utracone dochody. Ostrzegamy: walka z oszustwami związanymi z obciążeniem zwrotnym nie jest łatwa, ponieważ ciężar dowodu spoczywa prawie całkowicie na handlowcu, a szanse na wycofanie obciążenia są niewielkie.